dimarts, 24 de juny del 2008

DIA 9 TULLN - VIENA

Seg0na entrada en el dia d'avui. Abans he aprofitat que plovia i he entrat en un ciber. Ara ja més tranquil i des de l'hotel aprofito per posar-vos, posar-me al dia i explicar una mica el dia d'avui.

Després de la kilometrada d'ahir, avui he sortit de Tulln tinguen previst arribar fins aquí a Viena. Només eren 38 km i de ben segur a les 12 del migdia seria per Viena. Diguem que la pedalada ha anat bé i que encara no havia tingut temps d'acomodar el cul a la bici (això costa molt) ja era a Viena.

Bueno.... Viena, ditxosa Viena. Just abans d'arribar m'he parat en un encreuament de camins on un home que venia darrera meu amb la bici s'ha aturat i m'ha explicat a quin costat de riu està situat el centre de Viena i m'ha acompanyat una estona fins un pont que he hagut de creuar. Un cop a l'altra banda de pont han comen$at els petits problemes que mica en mica em feien anar perdent la pasciencia. Com ja sabeu, no soc massa amant de les ciutats, i on hi hagi un poblet acollidor i amb bons paissatges per veure que es vagin treient les ciutats. En fi que un cop creuat el pont em disposo a entrar al vell mig de la ciutat per buscar un hotel o qualsevol cosa que s'hi assemblés. Res, ni hotel, ni pensió, ni alberg... amb la meva bici donant voltes i sense trobar res. Tampoc no sabia si estava al centre o no... en fi tot un galimaties. Al final quan ja em disposava a agafar la meva bici i cardar el camp d'aquí, he tornat al punt inicial on m'he comen$at a complicar la vida. Allà, m'he assegut una estona a la gespa (aquí a la vora del Danubi hi ha parcs i jardins impresionants), he reposat, he mirat els mapes que tinc (no hi entenia res) i m'he tornat a aixecar. Al final he pensat; Albert, perque serveix la boca? Doncs per preguntar. En fi amb el meu super anglés, m'en vaig cap a una parella de gent gran i els hi pregunto "Where is the zentrum?" (en alemany centre és zentrum). M'han dit que en el segon pont creués cap a la dreta. Això he fet. Ai si la primera vegada en comptes de girar en el primer giro en el segon...

En fi ja en mig de la ciutat, he trobat un hotel on m'he parat. Podia haver buscat més, més barat... però estava fart de voltar i no sabia si era ben bé al centre o no. Més tard he comprobat que l'hotel és prop del centre, però tot i això una he estat caminant cap a una hora per trobar la catedral i tot lo que l'envolta. He anat a la catedral (sense entrar-hi), altres edificis iportants i finalment he acabat trobant sense voler la "Fan Area" de l'Eurocopa de fútbol. Qui ho diria que aquí i només d'aquí a dos dies juga la selecció espanyola. Ni un espanyol enlloc. També dir que aquesta tarda mentres voltava pel centre ha caigut el mini diluvi internacional. Vinga a correr, tothom sota els toldos de les botigues. Tres quarts d'hora parat allà sota sense poder fer res més que deixar-la caure.

Cap a les 7 de la tarda ha tornat a sortir el sol i me n'he anat directe cap a un (com ho diria jo; palau, local...) on a les 20:30 comen$ava un concert de la no sé quina orquestra de Viena. Crec que a Viena és quasi obligat veure un concert. La veritat és que ha estat genial. Ja ús ensenyaré fotos i algun video. Com no s'ha acabat amb el Danubi Blau. For$a emotiu.

I ja ara al vespre de camí a l'hotel (és quan m'he adonat de lo lluny que el tenia) m'he trobat una parella de Burgos!!!! Bueno... 5 minuts més de parlar amb algu. Crec que des de dissabte amb aquella noia no habia parlat amb ningú més. Ells van anar a veure el partit de quarts de final de la Eurocopa entre Espanya i Italia. Sort que duia la meva samarreta de l'Espanyol posada, si no tampoc parlo amb ningú.

Ara ja apunt per anar a dormir, que demà si no vaig equivocat m'esperen un mínim de 67 km fins a Bratislava (capital de Eslovaquia) dic un mínim perque avui havien de ser 38 i després de la multitud de voltes que he fet amb la meva bici per Viena han acabat siguent48.

Apa, fins demà si algun ciber m'ho permet. I recordeu que a l'etapa on heu deixat algun comentari jo vaig contestant.

4 comentaris:

Dolors ha dit...

Carai nen!
Ja sé que no t'agraden les ciutats, però sempre he pensat que Viena és una ciutat amb encant, sobre tot de nit. Hi ha un palau molt important que no m'enrecordo mai com es diu, la noria gegant des d'on pots veure tota la ciutat, tot i que suposo que amb el teu vertigen no hauràs pujat, i el castell també és famòs per les pelis de " Sisí Emperatriz " no l'has trobat per allà voltant?? ajajajjaj ... almenys el concert et va agradar.

Fins demà!

Anònim ha dit...

Hola Albert!!

Sóc la Sonia de Palamós.
Espero que rebis el meu comentari, ja que he mirat d'enviar-ne un parell aquests dies i no hi ha hagut manera!!!

Només volia dir-te que em sembla genial el que escrius en el teu bolg perqué (i crec que dient això no seré gens original) sembla que estiguem viatjant amb tú.
Es nota que estàs fent el viatge que volies fer i desitjo que el disfrutis molt.

Petons desde Palamós!

Ah! Per cert, com està el teu genoll? En algun dels teus comentaris deies que et feia mal.
Espero que el tinguis millor.

Fins aviat!

Anònim ha dit...

Ei fenomenu!
A aquestes alçades et convertiràs en el torroellenc més internacional. No sortia algú tant famós del poble des del mític Vicenç Bou. Es comenta pel poble que et volen proposar pq facis el pregó de la festa major de l'any vinent.
La veritat és q el teu blog té més seguidors que el Tour de France.
Igual que altra gent, tb havia intentat escriure en alguna ocasió però el sistema em donava error.
M'alegro de q estiguis disfrutant. Ja saps q vaig seguint les teves aventures (juntament amb les d'en Huckeberry Finn) i espero retrobar-te ben aviat a fi i efecte de q em facis 5 cèntims de les teves aventures. Sí, he dit 5 cèntims...q tu quan agafes carrerilla ets perillós!!!jajaja!
Apa, estem en contacte.
Una abraçada.

Albert Olivé ha dit...

Noies perdoneu-me peró en Carles es mereix ser el primer per un dia. Tu si que ets un gran fenomeno!!!!! En cada comentari aconsegueixes no fer-me parar de riure. De veritat per aquí molt bé i digues a tot Torroella que encantat de fer el pregó, peró amb tu al costat donant la nota d´humor, mai malvinguda. Ens veiem d´aquí no res. Peró pel que veig quan torni necessitaré una altra setmana de vacances per veure a tothom.

Dolors! Les ciutats no, no m´agraden, pensar que m´acosto a una i ja em comenso a posar de mala llet, peró finalment tot acaba sortint bé i la gent em rep... ui si sapiguessis. jajaja. Normal, sense dir res.

Sónia! Bones, benvinguda aquí. Em sap greu que la gent estigui aquí intentant deixar algun missatge i que al final no es pugui veure per algun error. El genoll de conya. Voltaren i anar fent, si és que soc un tot terreno! Per descomptat que m´ho passo bé.

Vinga ens veiem d´aquí res a tots.