dissabte, 14 de novembre del 2015

II Rogaine Internacional de Catalunya

Va ser el passat 10 d'octubre quan després de gairebé un any, el calendari ens ha permès participar a una nova Rogaine; prova d'orientació per equips de 2 a 5 membres i de lliure recorregut i en aquest cas de 6 hores.

Aquest cop la prova es celebrava a la Serralada Litoral i el punt de sortida i arribada de la cursa era a la població de Òrrius.

Aquesta vegada no ens havíem de llevar aviat, la cursa es disputava des de les 2 de la tarda fins a les 8 del vespre. Això feia que entre el material obligatori hi hagués el frontal, que seria necessari per l'última hora de la prova.

A Òrrius vam recollir els dorsals i vam menjar uns entrepans abans d'entrar al parc tancat on ens van donar els mapes.

Aquesta vegada, amb l'experiència recent de la última Rogaine que vam fer, ens vam mirar el mapa amb més tranquilitat i vam començar a perfilar el recorregut. Aquest moment tot i no estar en competició és molt important. Una bona elecció de recorregut ens permetrà sumar més punts. Sense anar més lluny, l'any passat a Cap de Creus una mala elecció ens va fer tornar cap a Port de la Selva pel mateix lloc on havíem començat i marcant una fita que ja havíem fet a primera hora.

Vam marcar 10 fites al mapa començant cap a l'Oest, per anar baixant cap al Sud i tenir així tornada possible des del Sud i Est. Aquest cop no hi havia d'haver problema de trobar-nos tancats a la zona on havíem començat.

A les 14:00 puntuals es va donar la sortida des de la plaça de l'esglèsia. La sortida del poble era clara cap a la fita 37 on hi vam arribar amb altres equips que també havien escollit aquesta opció, seguidament vam pujar cap a la 85 on ja tant sols érem dos equips els que hi vam arribar quasi junts. Després de camí a la 86, vam trobar un punt enlairat des d'on hi havia una magnifica vista cap a la zona de Granollers, Montmeló...

Fins aquí vam atacar les fites la mar de bé i així vam seguir cap a la 78, 63 i 96. Aquí l'elecció seguia clara, anar cap a la 53 desfent camí, però passant per un corriol marcat en el mapa, ens vam endur la primera sorpresa de la jornada. El corriol era molt brut i córrer era molt difícil, així que vam començar a perdre una mica de temps. Arribats al final del corriol i ja al Golf de Vallromanes ens vam adonar que el bosc que ens havia de portar a la fita era impenetrable i en comptes de voltar per un altre costat vam decidir canviar i anar a buscar la 87, tot això anant acumulant desnivell. Més tard vam arribar a la 45 i ja finalment i per completar les fites que ens havíem marcat vam fer la 83.

Hi vam arribar quan portàvem prop de 3 hores de cursa i vam aprofitar per parar un moment, menjar una mica (fruits secs, gel...) i beure. Aquí vam marcar en el mapa les fites que ens havien de portar cap a l'arribada de la prova. En vam marcar moltes, però deixant obertes diverses possibilitats en funció de si anàvem bé o malament de temps. Cal recordar que arribar passades les 6 hores des de l'inici de la cursa comporta penalització i fins i tot desqualificació si s'arriba després de les 6:30 h.

El desnivell i els quilòmetres es començaven a notar a les cames i teníem clar que a partir d'aquell moment no aniríem tant bé com a la primera part.

Vam trobar bastant bé la fita 56, però després d'aquesta fita vaig fer una errada important. La decisió era anar cap a la fita 66, però vam agafar el camí més llarg per arribar-hi. En veure-ho vam intentar atacar la 67 que ens venia de camí, això si, més per intuïció que no pas per exactitud. Després de perdre un temps considerable intentant trobar la 67 vam decidir deixar-la estar i anar cap a la 66, tot això ens va portar a acumular una bona pèrdua de temps.

Després cap a la 34, 71, aquesta última deixant-nos 5 minuts i finalment vam fer molt bon final de cursa cap a la 70 i la 64 per arribar a meta 14 minuts abans de les 6 hores amb el frontal il·luminant el camí per on passàvem.

Aquí sota deixo el mapa amb el recorregut que vam fer i també el temps amb el resultat. Vam quedar 8ens de 21 equips mixtes a la modalitat de 6 hores. Un bon resultat després de 1 any sense fer orientació.

El nostre pas pels controls
El nostre recorregut marcat amb verd