dijous, 26 de juny del 2008

DIA 11 BRATISLAVA - ESTACIÓ DE TREN - BRATISLAVA

Bones bones bones!

Aixó ja s´acaba o diem que el pedalar en estat pur s´ha acabat. Ahir no em va agradar massa el tram que vaig fer i per avui al matí volia agafar el tren fins a un poble a uns 85 km de distancia i comenSar a pedalar des d´allá. La qUestió és que ahir a la nit en un bar veient el partit Alemanya - Turquia, tenia sentats al meu costat una parella de danesos. Ells fan el recorregut al revés, des de Budapest cap a Viena, llavors segueixen la ruta per acabar a Lubjiana; els coneixedors de fútbol sabreu que aixó és a Eslovenia. Aixó doncs, que vaig estar parlant amb ells de les múltiples possiblitats que hi havia fins arribar a Budapest. Em varen dir a quin poble era millor passar la nit... peró finalment i dient-lis que només volia fer uns 100 km més fins arribar a Budapest em van dir que lo millor per mi seria anar directe a Budapest i aprofitar per veure la ciutat, que es veu que está molt bé.

Ah, un apart, ahir a la nit sortint del bar on vaig estar veient el fútbol, va caure "la de Dios" si l´altre dia vaig dir que havia caigut el diluvi universal, lo d´ahir a la nit no está escrit. Em vaig refugiar en un porxo amb uns croates i ens vam quedar allá dins intentant refugiar-nos del fort vent i de la pluja torrencial que estava caient. De tant en tant s´anaven sentint caure alguns cartells de les botigues... Avui al matí al tornar cap a la zona més centrica he pogut comprobar com una branca bastant gruixuda d´arbre "ahir a la nit a sota hi havia una parella intentant no mollar-se" es va trencar per culpa del vent i de rebot va trencar una estatua que deuria fer anys que era allá.

Doncs res, que avui al matí m´he aixecat, una mica més tard que de costum i he anat cap a l´estació de tren disposat a comprar el bitllet, ficar la bici al tren i arribar a Budapest quan abans millor. Res, compro el bitllet meu sense cap mena de complicació, peró la noia m´ha dit que per la bici no era possible, que la poses al tren i que ho digués al revisor. Total que arriba el tren "amb més de 50 minuts de retard" i quan veig el revisor fora a l´andana li pregunto quin és el bagó per la bici. Em diu que no n´hi ha i que hauré d´esperar el segUent tren. Total han sigut uns quants minuts a taquilla per finalment anar a parar a informació "el que aquí seria informació de RENFE. M´han buscat un tren en el que hi pogués posar la bici i no en sortia cap fins a les 19:45 arribant a Budapest cap a les 11 de la nit. Jo sense hotel a Budapest ni lloc on dormir he preferit tornar a l´oficina d´informació i els hi he dit que si el bitllet que tinc valia per demá al matí a primera hora. Després de que la Sra. ho preguntés a diferents llocs, m´ha dit que si, per lo tant demá a les 9:45 m´en vaig cap a Budapest amb la meva bici dins el tren.

La veritat no m´ha sabut greu quedar-me aquí a Bratislava. La ciutat és molt petita, peró está prou bé. Ara ja conec les zones i ja no he d´estar preguntant o investigant en tot moment com fer-ho per arribar a diferents llocs que em puguin interessar. Per lo tant avui em quedo a veure el partit d´Espanya aquí "hi havia més espanyols a Bratislava que a Viena" i demá de bon matí a Budapest.

Llavors ja ús informaré com va la meva recerca de caixa de cartró on posar la bici. Aixó suposo que será fácil, peró fins que no la tingui... Per cert a Budapest tinc dos hotels. Ja em veig dissabte al matí carrossejant bici, caixa de cartró, alforges... mamma mia. Peró bueno aixó está bé, anar improvisant, tot sortirá la mar de bé.

I aquí tant feliS com el que més acabaré el meu últim dijous de ruta ciclista.

1 comentari:

Dolors ha dit...

Ara toca una mica de turisme i cap a casa, que t'esperem!!

Petons