dimarts, 25 de gener del 2011

The Wild Boar Rogaining 2011 L'Espluga Calva

Rogaining.
Cursa d'orientació per equips de 2 a 5 persones, de llarga durada i amb un mapa de terreny molt més gran que una cursa d'orientació normal. El nostre equip (Aligots Tramuntana) vam fer la de 6 hores. No obstant també hi havia la modalitat de cursa de 24 hores, on una bona colla de valents hi van participar. Tot això saben que la nit de dissabte a diumenge va ser la més freda del que portem d'hivern.

El dissabte passat es va disputar a la comarca de Les Garrigues, la Rogaining de l'Espluga Calva.

Els moments previs a la sortida els passem a la plaça del poble que és on hi ha instalada la sortida. Quinze minuts abans de que es doni la sortida podem recollir els nostres mapes i començar a perfilar el nostre recorregut. Amb en Marc; el meu company d'equip, marquem unes quantes fites per començar la cursa i començar a perfilar un recorregut. Més tard quan ja hagin passat un parell d'hores i haguem fet aquestes fites, serà el moment de tornar a mirar les diferents possiblitats que ens dona el mapa i decidir cap a quines fites seguim la cursa.

Cal dir que des d'un bon principi no em vaig sentir massa bé fisicament. No sé què és el que em passava però tot i correr a un ritme molt i molt baix les cames no em seguien. Notava dolor a les cames una mica a la part baixa de l'esquena, però vam anar fent tot i que el ritme era molt baix. Pensava que això seria el principi, però mica en mica i tot i que havia anat menjant alguna barreta energética la cosa anava a pitjor i cada cop em sentia més fluix i amb menys forces. Arribades les dues hores de cursa ja no podia més. Sincerament pensava que m'hauria de retirar perquè veia impossible aguanatar 4 hores més.

Tot i això vaig anar seguint, tot deixant el timó i l'atac a les fites a n'en Marc. Per sort passada una estona em va passar aquest mal moment tot i que encara seguia molt fluix de cames.

Quan portavem unes 3 hores i poc més, i després de marcar la fita 68 situada en un fort pendent de pujada, vam decidir parar un moment en un creuement de camins; seure i menjar una mica. Mai en cap cursa havia parat tanta estona (uns 20 minuts), però aquest dia ho veia necessari perquè així no podia seguir.

Passat aquests 20 minutets vam seguir, però jo no millorava massa. No portava un ritme tant baix com a la segona hora, però no m'acabava de trobar del tot fi. Per fi s'em va encendre la bombeta i passades les 4 hores vaig pendrem un ibuprofeno. Si potser és dopping, però aquí no ho miren i l'ho primer de tot abans que la classificació és la salut. Per sort va fer efecte al cap de mitja hora i va arribar el meu millor moment. M'havia desaparegut el mal estar i em sentia bé, vaig poder correr a un ritme més maco i així afrontar la última hora i mitja de cursa amb ganes de marcar tres o quatre fites que ens quedaven de camí cap a la meta.

Al final, passades les sis de la tarda i amb el Sol que ja ens havia deixat, vam decidir plegar veles i arribar a meta 27 minuts abans de que tanquessin l'arribada. Així també teniem l'esperança que en cas d'empat a punts amb algun altre equip, podriem quedar davant d'ells pel fet d'haver acabat la cursa amb menys temps.

Resum de la cursa:
Posició 41 de 140 equips
Posició 24 de 52 equips en la categoria d'homes
15 fites marcades
Un recorregut de 31 km

Mirant els resultats és per estar molt content, però sabem que a la propera encara podem quedar molt millor si la salut no ens juga una altra mala passada.

1 comentari:

Marc ha dit...

Ei Albert!!!
Molt bona crònica. A la propera que es preparin!!!! jejejeje