dimecres, 11 de juny del 2014

Pont de Maig a Navarra

Després de més d'un mes i amb el cap pensant en les properes vacances d'estiu, em disposo a fer un resum de l'escapada a Navarra del passat pont de maig.

Van ser quatre dies on la primera intenció era fer alguna caminada per la Selva de Irati, però com que no vam tenir la sort de trobar bon temps, vam haver d'anar improvisant sobre la marxa.

El dijous, que per sort ens va respectar una mica el temps, vam agafar el cotxe des de Escároz, que és on teniem l'allotjament i ens vam desplaçar fins a l'entrada de la Selva de Irati, uns vint quilòmetres al nord.
Després de passar per l'oficina d'informació del Parc Natural, vam escollir una de les rutes que sortien des d'allà. En aquesta temporada les tonalitats de verds són impressionants i fan que el passatge sigui del tot espectacular.

imatges de la Selva de Irati

El divendres ja no vam tenir tanta sort. La primera opció era anar cap a Orbaizeta, què és on hi ha l'altra entrada al parc natural, però com que plovia vam haver de canviar el nostre pla i vam acabar arribant fins a Roncesvalles on vam esmorzar. Després de passar per l'oficina d'informació i turisme vam decidir creuar la frontera i anar fins a Sant Jean Pied de Port. A aquest poble, tot i que no hi havia estat mai, si que n'havia sentit a parlar forces vegades, perquè és conegut en el Camí de Santiago com a l'últim poble del territori francès per on passa el camí abans d'entrar a Espanya.
Sant Jean Pied de Port

Després de passejar una estona per Sant Jean i pujar a una fortalesa que hi ha a la part alta del poble, vam agafar el cotxe i vam acabar arribant a Pamplona, on vam dinar i vam passar tota la tarda voltant per la ciutat.
San Fermín

Ajuntament de Pamplona

El dia següent, vam improvisar al matí. Vam arribar-nos a Burgui, un poble més al sud de Escároz i on aquell dissabte es celebrava una festa "patrimoni nacional". És la baixada de les "almadías", que és la representació de com ho feien antigament per baixar la fusta dels arbres tallats pel riu. A part també feien una fira amb productes artesans de la zona: formatge de Roncal, melmelades, garrapinyades, artesania sobre pilota basca.

Baixada d'Almadías a Burgui

Un cop ja havíem vist la baixada de les "almadías" vam anar cap a Pamplona on a la tarda volíem anar a veure uns partits de "Pilota Basca".

Pilota Basca al frontón Labrit de Pamplona
No obstant la sorpresa va ser que aquell mateix dissabte es disputaven les semifinals de la Copa del Rei d'Handbol al pavelló Anaitasuna de Pamplona i amb l'Arantxa ens feia gràcia poder-hi anar. La primera semifinal, impossible, perquè coincidia amb el partit de Pelota, i a més a més era la que jugava el F.C. Barcelona i a mi no em cridava gens l'atenció, però a la segona on jugava el Granollers contra el Huesca si que ens interessava. Així que sortint del partit de "Pelota" vam anar a veure el partit d'handbol on va guanyar per un gol de diferència la semifinal.

Semifinal copa Granollers - Huesca

El diumenge era qüestió d'agafar el cotxe i anar baixant cap a Saragossa on l'Arantxa havia d'agafar l'AVE fins a Madrid i jo seguir cap a casa. No obstant de camí, a uns quants quilòmetres del poble on ens havíem allotjat hi havia la "Foz de Arbayun" on varem aprofitar per fer una  parada.

Foz de Arbayun

I aquest és el resum del nostre cap de setmana a Navarra. Ens va agradar molt i no descartem tornar a visitar la zona, tot esperant que per la propera ens faci més bon temps.