dilluns, 2 de gener del 2017

El primer bany de l'any a l'Estartit

El dissabte a la cursa dels nassos, en Jordi ens va comentar que el diumenge dia 1 es feia el primer bany de l'any a l'Estartit, i ens preguntava que si hi aniriem.

La veritat, ni ens ho havíem plantejat i va passar a ser una simple conversa sense més.

Al vespre en el sopar de cap d'any el meu pare també ens va informar d'aquesta activitat i si més no ja em va despertar una mica més d'interès.

L'endemà ens vam aixecar sense presses, passades les 10 i mentre estavem començant a veure el concert de Cap d'Any, vam decidir anar cap a l'Estartit a fer aquesta capbuçada.

Hi arribàvem justos de temps i vam arrancar a córrer pel Passeig Marítim fins arribar a la platgeta.

Ja hi havia força gent i després de treuren's la roba, i ja amb els peus a dins l'aigua ens vam colocar per fer la foto de grup.

Van tocar les dotze i uns més ràpid que els altres; l'Arantxa va ser de les primeres. Vam anar entrant cap a dins a mar. Mare meva... quina aigua més freda. Però sí!!!!! Vam fer el primer bany de l'any. Una activitat que si el temps ho permet penso repetir.

Endavant 2017!!!!
Cap d'any 2017 a la platgeta

Després del primer bany


dissabte, 31 de desembre del 2016

VI Cursa dels Nassos de Torroella

He repetit. Aquest final d'any he tornat a fer la cursa dels nassos del meu poble.

El recorregut ja el coneixia de l'any passat i he intentat no pecar d'inexperiència i guardar forces pel final; l'any passat vaig acabar mort.

Avui no he començat tant fort com l'any passat i en els passos pel Passeig de Catalunya no he donat tot el que tenia. Fa pujada i no he volgut forçar més del compte.

Això m'ha permès arribar amb forces al segon pas per l'Esglesia, on he deixat enrera algun altre participant i he afrontat els últims metres amb més forces.

Davant meu ha entrat en Jordi Masferrer, un valent com no n'hi ha. Lo seu és la bici, i no vegis com tira corrent.

Per darrera i revalidant el títol ha entrat l'Arantxa, primera dona amb un temps de 20:37. I una mica davant d'ella en Jonás, que està a tope i concentrat en fer la marató de Barcelona d'aquí a tres mesos. Aquest és el seu obejctiu.

I content d'haver coincidit amb en Meji i la seva filla la Núria, un company dels runners de La Bisbal.

El meu temps ha sigut 9 segons més lent que l'any passat. 19:27 min i ha sortit 4'7 Km.

L'any que ve hi tornarem.


dissabte, 2 d’abril del 2016

Volta Catalunya 2016

Des dels últims 4 anys que intento no perdrem alguna etapa de la Volta Catalunya en el seu pas per terres empordaneses.

Aquest any he pogut veure tres etapes. A més de la ja tradicional pujada a "Els Àngels", vam anar a Anglès on a part de fer una sortida amb bici pujant fins a Sant Hilari i baixar de nou cap al cotxe, vam poder veure els corredors en aquest port de la primera etapa de al Volta.

El segon dia tocava aquí, a prop de casa. Com ja he comentat abans a "Els Àngels", hi vam anar amb cotxe i els vam veure passar amb l'Arantxa i els meus pares. Pujaven des de Girona i els vam veure passar a dalt el port.

I per últim i en una desició d'última hora el dimecres vam anar fins al Coll de Coubet, camí d'Olot a Ripoll. Allà és on els vam veure més bé i on vaig fer alguna foto que deixaré aquí sota.

Tot i que treballar a la nit té el seu inconvenient, al final se n'ha de treure el costat positiu.

Vam gaudir de la Volta. Una Volta plegada dels millors corredors del mòn.

El grup de sis escapats amb Alaphilipe al davant


El líder Bohuanni poc abans d'abandonar

El gran grup comendat pels homes de l'SKY
amb Kirienka i Rogers tirant a davant


dijous, 31 de desembre del 2015

V Cursa dels Nassos de Torroella


Per primer cop i després de 5 anys, avui m'he estrenat a aquesta cursa de casa. A Torroella.

La Cursa dels Nassos, tradicional cursa que es celebra a diferentes poblacions per celebrar la fi de l'any.

Ha sigut en un recorregut totalment urbà en mig dels carrers de Torroella. M'ha encantat i a part de la cursa en si, poder compartir cursa amb amics de tota la vida i altres de Torroella, és una gran alegria.

Pels càrrers principals hi havia força ambient amb gent animant. Càrrer Porta Nova, Fora Portal, Plaça de la Vila i Primitiu Artigues bons exemples.

La cursa molt curta, un parell de voltes a un circuit de 2,4 km que han acabat suposant un recorregut de 4'8 Km que he completat amb un temps de 19'18".

Cal destacar un parell de coses. L'Arantxa ha fet una gran cursa i ha acabat primera de la categoria femenina, i no menys important és la participació de la Sandra i la Inès. Dues bones amigues que no estan acostumades a córrer i avui s'han proposat fer aquests 5 Km. I ho han fet, i molt dignament. Des d'aquí el meu reconeixament. Felicitats noies!!!

També felicitar a en Xiu, un altre bon amic amb el que he pogut córrer. I al final un agraïment a en Genís i la Laura que des de la barrera ens han animat i han gravat algun video i han fet fotos. Moltes gràcies a tots dos!

També he tornat a coincidir amb en David Martínez, d'ell també he rebut un vídeo amb la nostre arribada. I content d'haver corregut una altra cursa junts, després de la de Figueres fa una mica més de mig any.

Que aquest any que ve ens porti salut per poder seguir complint els nostres propòsits.

Molt bon any 2016 a tots!!!!!!

Arantxa - Albert - Inès - Sandra

Després de l'arribada

Amb la tradicional barretina

divendres, 18 de desembre del 2015

XXXV Trofeo Akiles

Avui dia 13 de desembre he fet la Cursa Akiles a la Casa de Campo de Madrid. Després d'una bona colla d'anys he tornat a baixar de 43 minuts en una cursa de 10 Km. Aquesta amb 103 m de desnivell positiu.

Perfil de la cursa
Una sortida molt ràpida, i una mica entorpida per corredors més lents a davant. Tot això ha canviat a partir del km 2 quan ha començat la primera pujada cap al telefèric. Allà, sense ni adonar-me'n, he anat avançant corredors, i així ha sigut fins al km 4 on ha començat una llarga baixada que ens portava fins al km 6. Durant aquesta baixada la cosa ha anat a la inversa, eren els altres els que m'avançaven a mi. Jo, en pujada i planer ja tiro, però quan arriba la baixada em costa més donar el màxim de mi. No obstant a partir del km 6 fins el 9 he anat fent a bon ritme fins arribar al km 9, on allà, ja amb només un km per fer ho he donat tot i amb un ritme de 3:58 min en aquest últim km he aconseguit acabar la cursa amb un temps de 42:30 min.

Molt content. A més, s'ha de destacar la gran cursa de l'Arantxa, que amb un temps de 45:26 min ha quedat la 3ª classificada de la cursa de veteranes i 5ª o 6ª a la classificació general final de dones.

Ens ha acompanyat a aquesta cursa en Rolan, que després d'uns quants anys seguits fent-la, aquest cop ho ha hagut de veure des de la barrera per culpa d'un esguinç de turmell que es va fer fa un dies.

Amb ganes d'anar sumant quilòmetres, ja estic a punt per la propera cursa.

Albert - Rolan - Arantxa
Entrega del trofeu

En el podi sense les dues primeres
Un cop acabada la cursa





Marxa dels arrossars. Pals



Avui dia 6 de desembre hem fet la marxa dels arrossars de Pals. Només l'havia fet una vegada, va ser l'any 2009 i la vaig fer amb bici. També cal dir que va ser la primera i la última que vaig fer amb bici. No perquè no m'agradés, sinó perquè la BTT no és el que més m'agrada.

Hi he anat amb l'Arantxa i amb tota la colla de La Bisbal, en Juli, Jordi, Juan i Dani.

En mig de la boira hem començat a córrer. La marxa ens ha portat per mig de camps d'arròs i massa estona per camins asfaltats.

Al principi he sortit amb la colla de La Bisbal, i l'Arantxa s'ha quedat una mica més endarrere perquè volia anar més tranquil·la. Però quan no havien passat ni cinc minuts, l'hem esperat perquè volíem portar un ritme que poguéssim seguir tots sense problemes.

Això ha fet que la marxa hagi estat genial. Tota l'estona amb el grup de sis i fent-la petar.

Al final, després de 19,250 Km, ens han regalat una samarreta i en el sorteig de regals a l'Arantxa l'hi ha tocat un llibre: "100 motius per córrer" de l'Arcadi Alibès. Hem fet la botifarrada tots plegats i cap  a casa ben contents.





Tactica Trail Alcalá de Henares



El passat 22 de novembre, amb l'Arantxa vam participar a la setena cursa de la "Tactica Trail", una lliga de set curses que es celebra a la Comunitat de Madrid.

Nosaltres només hem fet aquesta última a Alcalá de Henares amb la modalitat curta. Varen ser 11 Km en un terreny molt més maco i menys dur del que ens imaginàvem.

perfil de la cursa
La sortida es fa des d'una zona esportiva. La veritat una mica mal organitzada. La recollida de dorsals molt lenta, tant que es van haver d'endarrerir les sortides de les dues curses (curta i llarga).

Un cop recollits els dorsals i donat el tret de sortida vam començar a córrer. Aquest cop no em volia expremer al màxim, així que vaig decidir fer la cursa amb l'Arantxa i així tots dos anar fent camí.

La sortida bastant ràpida, podia seguir el ritme però notant que anava una mica forçat. Cap al km 4 i després de deixar enrere Alcalá, ens vam endinsar a mig d'una zona de terreny muntanyós i per corriols estrets de terra. En aquell punt em vaig anar sentint més bé i ja corria còmodament.

Després d'avançar a un parell de noies va arribar la pujada més forta de la jornada, seguida d'una baixada vertical cap a la zona de meta. Però el recorregut ens tenia preparada una última sorpresa. Vam haver de creuar el riu Henares amb aigua per sobre de turmells i finalment una petita riera amb aigua sobre genolls.

Després d'això ja només quedava afrontar la recta final.

Al final ens vam endur una bona sensació de la cursa i vam tornar més contents que no pas el començament amb els problemes amb els dorsals...

Una gran cursa de l'Arantxa que amb 1:02:18 h va quedar la 5ª classificada a només 8 segons de la quarta. Tenint en compte que en aquell moment anava sense entrenament a les cames, és un gran resultat.

Per mi, també va ser una bona cursa. Amb companyia d'ella i amb sensacions molt bones. Al final vaig quedar a la posició 77 d'un total de 224 participants.

Poso algunes fotos que vaig descarregar de la web de la cursa. No les tinc en mida més gran.