dimecres, 11 de desembre del 2013

Un cap de setmana diferent

Aquest ha sigut un cap de setmana diferent i molt ben aprofitat. Un no parar.

El divendres aprofitant que feia molt bon sol i que cap al sud de la Costa Brava no hi arriba la tramuntana, vam anar cap a Tossa de Mar. Encara que sembli impossible, no hi havia estat mai i la veritat és que em va agradar molt. Va ser una bona manera d'aprofitar el dia, perquè tenint en compte que la nit abans havia treballat, tornar cap a casa després d'anar a buscar a l'Arantxa a Girona, hagués sigut deixar escapar un bon dia de sol.

Platja Gran de Tossa de Mar
Platja d'es Codolar de Tossa de Mar

El dissabte havíem d'anar a Girona de bon matí, però també teníem previst fer alguna sortida de muntanya. Uns dies abans ja m'havia posat en contacte amb el meu amic; en Marc que és tot un expert en rutes de muntanya. Li vaig dir que me'n recomanés alguna de curta i que fos prou maca. No va fallar, em va passar cinc rutes de les que finalment vaig triar el Bestracà; un cim de la Garrotxa del que fins aquell moment no n'havia sentit a parlar.

Oix
El Pairé (masia abandonada)

Vaca i Vedell
La ruta surt des d'Oix, per una pista que va cap a Beget. Mica en mica i passant per un corriol, va guanyant altura i es comença a veure tota la bellesa de la comarca de la Garrotxa i amb vistes fins al mar. Però això no és tot, a mida que vas pujant i després de passar pel Pairé, i l'ermita de Sant Andreu de Bestracà, es comencen a veure les muntanyes nevades del Pirineu.

El Pirineu
I el Montgrí

Ermita de Sant Andreu de Bestracà
Un cop arribats al Coll, vam carenar una mica cap al cim tot i que ens vam quedar a escassos 40 metres de coronar-lo. Allà vam seure a menjar unes mandarines i vam fer el camí de tornada fins a Oix. Era tard i teníem por que no ens donessin menjar enlloc. Finalment vam poder dinar a un restaurant a Oix.

Cims de l'Alta Garrotxa. Comanegra - Puig de les Bruixes - Bassegoda -Cresta del Ferran

I el diumenge al matí per acabar el cap de setmana, què millor que fer un puja i baixa ràpid del castell de Torroella. Les vistes no eren tant bones com el dia anterior, però va valdre la pena.

El Castell del Montgrí
La ruta del Bestracà l'he penjada al wikiloc. Ens vam equivocar poc després de sortir d'Oix, crec que ja ho veureu fàcilment en el track.

Us recomano fer una ullada al bloc d'en Marc "Pas a Pas" i si voleu tota l'explicació detallada de la ruta del Bestracà també la trobareu en aquest enllaç.

Marc ha dit...

Hola Albert, un cap de setmana intens, sí senyor. Ja saps que amb altres coses no et podré donar idees però amb excursions t'arribaré a avorrir...
Encantat de que us agradés la ruta i endavant!

Albert Olivé ha dit...

Ja ho sé ja. Amb tu tinc un seguro de vida en això de les rutes. Ja m'apuntaré a alguna altra ruta amb vosaltres.