dimecres, 23 d’octubre del 2013

XXXIII Carrera de la Ciencia (Madrid)



Diumenge vaig fer la meva segona cursa des que he tornat a començar a entrenar. Val a dir que ara mateix aquestes curses no deixen de ser entrenaments, amb l'única diferència de que els faig amb molta més gent al costat i que al tenir aquest caire de competició, fa que sense adonar-te'n el ritme sigui més alt.

Si ve la que vaig fer fa tres setmanes no arribava als 10 quilòmetres, aquesta en tenia 10,190 i el millor per mi és que no era del tot planera. Començava amb dos quilòmetres de baixada, fins que trencava un carrer per anar a trobar la Castellana i començar a pujar direcció al Bernabeu. Un cop passat l'estadi, vam trencar a mà dreta per tornar cap a Serrano on passada una altra lleugera pujada, ja ens encaminàvem cap a Meta.

En resum:

L'Arantxa i en Rolan, van començar una mica més forts. En canvi, jo m'ho vaig agafar més tranquil i amb el meu ritme anava fent. El terreny era favorable, però no vaig voler forçar en cap moment perquè sabia que més endavant arribaria el tram de lleugera pujada i no volia patir. Així que vaig anar fent a un ritme de 5:20 els primers quilòmetres, fins que arribats al quilòmetre 5 i passat el primer avituallament (no vaig agafar aigua), em vaig començar a sentir millor, i sense adonar-me'n vaig començar a pujar el ritme. Si bé al principi m'havien avançat molts corredors, ara, en aquest tram i fins a l'arribada vaig ser jo qui vaig avançar a molta gent. Quan el terreny s'inclinava una mica cap amunt, en comptes de disminuir el ritme, el mantenia. Em sentia bé. Un cop arribats al tram final de Serrano i ja amb terreny un cop més favorable, només faltava gaudir del moment i creuar la meta.

Van ser 10,190 Km, amb un temps de 51:37 min (temps real) i amb una velocitat mitja de 5:04.

Content dels resultats que estic obtenint en aquest primer mes i mig d'entrenament cap a la marató.

Arribada a meta