dimarts, 14 d’abril del 2015

XXVI Subida al Piélago (Hinojosa de San Vicente - Toledo)



El passat cap de setmana tenint en compte que  era a Madrid, vam buscar amb l'Arantxa alguna cursa de muntanya que es celebrés a la pròpia comunitat o bé a alguna de les províncies del voltant.

Després de mirar, vam trobar-ne una que pintava la mar de bé. Era a Hinojosa de San Vicente a prop de Talavera de la Reina a la província de Toledo.

La cursa era curta, d'uns 12 Km, però amb un desnivell acumulat de prop de 1200 m.

Perfil de la cursa
A destacar la bona predisposició de l'organització i de tot el poble. Cursa gratuïta, en la que pagaves 5 euros mitjançat transferència bancària però que te'ls retornaven el dia de la prova, sempre amb l'opció de deixar aquests diners per l'organització, tal o com vam fer alguns dels participants.

La sortida es va donar puntualment a les 11:30 del migdia a la plaça de la vila. El recorregut, molt fàcil, no tenia cap mena de parany. Una pujada llarga de 6 km i llavors desfer el camí cap al poble.

A la pujada em vaig sentir prou bé, començant enrera, i més tard, ja amb algun quilòmetre a les cames i en algun punt caminant ràpid en comptes de córrer, vaig anar avançant diversos corredors. Va ser així fins a mitja cursa, un cop arribant a dalt i tenint en compte que el meu punt feble són les baixades, no hi havia altre objectiu que intentar no perdre masses posicions i sentir-me còmode en tot moment.

Doncs va ser així, al principi de la baixada i sense perdre el ritme, vaig anar animant a tots els corredors que encara els hi quedava alguna rampa de pujada. I amb la vista fixada a terra per intentar no prendre mal, vaig anar fent camí.

Ja prop de l'arribada al poble i content de que el pitjor ja havia passat, i sense haver perdut cap posició (havia avançat a un corredor i un altre m'havia avançat a mi) des de dalt del Piélago, vaig encarar el carrer principal on molta gent del poble havia sortit al carrer per animar als corredors que estàvem a punt de creuar la meta a la plaça del poble.

Un detall, a destacar és que quan creua-ves la línia d'arribada (la passàvem esglaonadament) deien el teu nom i el del poble teu poble i província.

De regal ens van donar una ampolleta d'oli i un pot de mel. Molt content i si es dona l'ocasió, l'any que ve hi tornaré.

Posició final 54è de 180 participants, amb un temps de 1:06:59 h i un ritme de 5:30 min/km.

Després de tot l'entrenament fet per la marató, ara torno a gaudir corrent.